Copyright © 2008 - 2023 Stachura.cz
Jak opravit zadřené lože
Z praxe vím, že s 90% si za zadření může sama obsluha stroje, většinou si nekontroluje stav hladiny mazacího oleje (mazacího tuku), další možností jsou vadné dávkovače, ucpané mazací trubky, mazací agregát případně zavzdušněný mazací systém.
Pokut se nám už stane, že zadřeme lože, nezbývá než vše rozebrat vyčistit zkontrolovat mazací systém a vše odzkoušet, poté můžeme začít opravovat zadřené místa, poškozené místo se vybrousí do hloubky 2 mm (použijeme stopkovou brusku), po vybroušení místo důkladně odmastíme (aceton) a poté naneseme epoxidové dvousložkové lepidlo E 4160/A/B hfmarket.cz, necháme 24 hodin zavadnout.
Po 24 hodinách můžeme přistoupit k hrubé práci, nachystáme si škrabák a opatrně začneme místo zaškrabávat, potřebujem ponechat asi 0,3 mm na dobroušení, broušení budem provádět v první fázi na hrubo obtahovacím kamenem dvouzrný K150/320 25x50x200 mm při broušení namáčíme v Tech.Benzinu, na závěr dokončíme broušeni na tušírovací pastu kamen otočíme na jemnou zrnitost máčíme opět v Tech.benzinu a dobrousíme do konečného stavu.
Tento způsob ovšem neopraví úplně všechny vady, je to jedna zmožností jak moc neutratit a přitom efektivně opravit.
Pro mazání vodicích ploch mám osvědčené oleje řady FUSCH RENEP CGLP samozřejmě se dají použít oleje renomovaných značek vše záleží na vás.